Νέα & Εκδηλώσεις
Κινήσεις κατά της οστεοπόρωσης

Είναι γεγονός ότι αποτελεσματική θεραπεία δεν υπάρχει για την οστεοπόρωση. Παρ' όλ' αυτά, είναι δυνατόν να ανακόψουμε την πορεία της, καθώς και να την εμποδίσουμε να επέλθει.

5 σωστές κινήσεις

Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνει μία γυναίκα είναι να μάθει τι συμβαίνει: Η ποσότητα που έχει το κόκαλο είναι αποτέλεσμα μίας λεπτής ισορροπίας. Όταν η γυναίκα είναι νέα, το κόκαλο που εναποτίθεται είναι περισσότερο από το κόκαλο που φεύγει. Μετά την εμμηνόπαυση, το κόκαλο που φεύγει είναι περισσότερο από αυτό που εναποτίθεται.

Υπάρχουν επίσης και ατομικοί παράγοντες που παίζουν ρόλο στη δημιουργία οστεοπόρωσης. Οι αδύνατες, λεπτεπίλεπτες γυναίκες είναι πιο ευαίσθητες από τις πιο παχιές. Η Καυκάσια και η Ασιατική φυλή, είναι πιο ευπαθής από την Αφροαμερικανική φυλή ή τους Ισπανικούς τύπους. Το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ βλάπτουν το κόκαλο. Το κάπνισμα δε, δρα με δύο τρόπους, επειδή μειώνει και τα επίπεδα των οιστρογόνων στο αίμα, συγχρόνως. Ακόμα και η καφεΐνη, έχει ενοχοποιηθεί ότι αυξάνει την πιθανότητα της οστεοπόρωσης.

Το δεύτερο που πρέπει να κάνει μία γυναίκα είναι να παρακολουθεί το επίπεδο του ασβεστίου της. Θα πρέπει να κάνει μία δίαιτα πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνη D. Όταν το επίπεδο του ασβεστίου πέσει στο αίμα, όλα τα συστήματα των οργάνων, παίρνουν ασβέστιο από τις αποθήκες των οστών. Οι απόψεις των Ιατρών-Γυναικολόγων έχουν αρχίσει να αλλάζουν. Τώρα πιστεύεται ότι η προσθήκη μικρής ποσότητας ασβεστίου σαν συμπλήρωμα διατροφής σε κοπέλες οι οποίες σχεδόν μόλις άρχισαν την περίοδό τους, είναι ωφέλιμη για να μην αναπτύξουν αργότερα οστεοπόρωση. Μία τέτοια θεραπεία για μία κοπέλα 14 ετών, για 4 χρόνια, μέχρι της ηλικίας των 18 ετών, μειώνει κατά 50% τον κίνδυνο της οστεοπόρωσης στην κοπέλα αυτή, στο μέλλον. Παρόμοια πράγματα ισχύουν και για γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας.

Το τρίτο πράγμα που πρέπει να ξέρει η γυναίκα, είναι ότι η καλύτερη πηγή βιταμίνης D και ασβεστίου είναι οι τροφές. Τροφές που περιέχουν ασβέστιο είναι το γάλα, το γιαούρτι, το τυρί, και σκούρα λαχανικά όπως π.χ τα μπρόκολα. Με τη βοήθεια της βιταμίνης D το λεπτό έντερο απορροφά το ασβέστιο. Δέκα ως είκοσι λεπτά έκθεσης στον ήλιο την εβδομάδα, αρκούν για την παραγωγή της απαραίτητης βιταμίνης D από τον οργανισμό.

Το τέταρτο πράγμα που πρέπει να κάνει η γυναίκα, είναι να ασκείται τακτικά. Τέτοιες δραστηριότητες με τις οποίες μπορεί να ασχοληθεί κάποια γυναίκα είναι το περπάτημα, το ελαφρύ τρέξιμο, το τένις, ο χορός, και η ελαφριά μορφή αερόμπικ. Η σωματική άσκηση, μπορεί να καθυστερήσει τη δημιουργία καταγμάτων από οστεοπόρωση, κατά 10 ή ίσως και 15 χρόνια.

Το πέμπτο πράγμα που πρέπει να ξέρει η γυναίκα, είναι ότι μπορεί να βελτιώσει την κατάστασή της με τη λήψη φαρμάκων. Αναφέραμε πιο πάνω ότι τα χαμηλά οιστρογόνα αφαιρούν ουσία από τα κόκαλα. Έτσι λοιπόν, οι γιατροί δίνουν οιστρογόνα σαν θεραπεία αναπλήρωσης, για να εμποδίσουν την επέλευση της οστεοπόρωσης. Στην Ελλάδα, η εταιρεία που παράγει οιστρογόνα, ισχυρίζεται, ότι η λήψη οιστρογόνων μετά από δύο χρόνια παρουσιάζει ποσοστό καταγμάτων του ισχίου μικρότερο κατά 66%. Είναι γεγονός ότι έχουν αναφερθεί και περιστατικά γυναικών με αυτόματα κατάγματα, τα οποία σταμάτησαν μετά από θεραπεία με οιστρογόνα.

 

Πηγή: www.iatronet.gr

Υπηρεσίες / Θεραπευτικά Τμήματα

Φυσικοθεραπεία

Λογοθεραπεία

Εργοθεραπεία

Υδροθεραπεία

Θεραπευτική Γυμναστική

Διατροφική Παρακολούθηση

Ψυχολογική Υποστήριξη

Νοσηλευτική Φροντίδα